En tillbakablick på Granhult

Av Pär Ahlberger, en man med sina rötter i Granhult, fick jag till mig skickat dessa bilder från byn. Hans pappa kom från byn och bilderna tog han under en återresa till ”fäders bygd” som han själv skriver. Njut !

Granhult_0001(1)

Granhult_0002(1)

Granhult_0003

Granhult_0004

Jag hade planer på att ta exakt likadana bilder på hur det ser ut idag, men hann tyvärr inte göra det under barmarksperioden. Jag gör ett nytt försök till sommaren ! Tack Pär för att du delade med dig av bilderna !

//Tommy

5 thoughts on “En tillbakablick på Granhult

  1. Jättekul att få se dessa gamla bilder från Granis! Tänk att en hel familj levde hela livet i ett enda rum, nu när man helst ska ha ett rum/person i familjen..!

  2. Hej Tommy!
    Återigen har du intressanta foton som berör även mig, ”Törmän” Olli var min mormors farfar. Är det ”Törmän paikka” Vi ser på dessa foton?
    Varma hälsningar
    Maily

    • Hej Maily !

      De övre bilderna på födelsegården är från rantas, ”farfars” hus ligger ju mitt i byn och bilden på ladugårdenoch huset som är ”mormor och morfars” är från lehtos.

      Ha det gott !

      /Tommy

Kommentarer inaktiverade.